-

Alfatool : Nie ma czasu na nudę drogi przyjacielu. Układam mozaikę z podejrzanych zdarzeń, strzępków dawnych ksiąg... (B. M. - List do Aleksandrii II)

Sąd Boży, czyli rekolekcje dla inteligentnych mężczyzn

 

Ks. Edmund Elter T.J., Religia I jej nakazy. Konferencje rekolekcyjne dla inteligentnych mężczyzn, Wydawnictwo Księży Jezuitów, Kraków 1933, s.126

 

O książeczce księdza Eltera już pisałem pięć lat lemu przy okazji wyborów. Wtedy prezydent Adrzej Duda wygrał drugą turę 51:49.

Wówczas liczył się każdy głos. Teraz nie będzie inaczej.

Sięgam po tę lekturę  bowiem oddaje ona sens każdych wyborów w sposób zasadniczy. Nie ma tu mowy o brudach kampaniii, o wyciąganiu wstydliwych detali, o stronniczych mediach. Nie ma ironizowania, niuansowania, oburzeń i emocji. Jest tylko przypomnienie o sprawach zasadniczych (te najbardziej zasadnicze pozwoliłem sobie wytłuścić i podkreślić):

       „Tak, moi Panowie! Prawo wyborcze, jakkolwiek zewnętrznie czyli pod względem formalnym, nosi na sobie cechy przywileju – w warunkach w jakich obecnie żyjemy, dla nas katolików, przywilejem nie jest, ale jest ścisłym obowiązkiem! Jest ono bowiem jednym ze środków jakimy wszyscy rozporządzamy, by biegowi spraw publicznych nadać właściwy kierunek; a do nadania tego właściwego kierunku w obecnych warunkach my, katolicy jesteśmy obowiązani.
       Gdyby społeczeństwo nie dzieliło się na dwa zasadnicze różne obozy, z których jeden na sztandarze wypisał hasła społecznego i moralnego przewrotu; gdyby ogół obywateli odznaczał się przynajmniej w stopniu wystarczającym poczuciem ładu, udział w wyborach nie byłby moralnym obowiązkiem.
       Społeczeństwu bowiem nie groziłoby niebezpieczeństwo, że do steru łodzi państwowej dostaną się ludzi, co ją wyprowadzą na burzliwe morze przewrotu. Skoro jednak pełno jest takich, co zamaskowani, lub z odkrytą przyłbicą stają do walki pod hasłem: „Ni Boga, ni pana!”, co świętokradzką ręką chcą poburzyć ołtarze, zgasić płomień rodzinnego ogniska, zerwać wątek tradycyj, jakie Naród snuje – wtedy wszystkich, co w Boga wierzą, którym droga jest Ojczyzna, najświętszym jest obowiązkiem jak jeden mąż stanąć i głośno zawołać: „My chcemy innych, by nami rządzili!”
       Jeżeli głos ten siłą przeważy – ster państwa w bezpieczne ręce się dostanie; w razie przeciwnym rządy obejmą prawnie ci, co nietylko u szczytu gmachów państwowych zatkną sztandar radykalizmu, ale którzy nie uszanują żadnej świętości: ani Ojczyzny, ani Kościoła, ani nawet ludzkiego sumienia! Biada temu, kto swoją gnuśnością i absenteizmem choć w drobnej mierze się do tego przyczyni! Sądu Bożego z pewnością nie ujdzie!
         Jak bardzo ten absenteizm ludzi wierzących mści się na losach państwa, ile przynosi ujmy chwale Boga, ile w skutkach swoich powoduje w duszach spustoszenia – dowodem jest Francja.
       Bo czemu tam kult Boży zamknięty w ciasnych murach kościołów? Czemu prześladowane zakony? Czemu rodziny przerzedzone i rozbite? Czemu dusza ludu prostego przeżarta niewiarą? – Bo ster rządów, a zatem kierunek życia narodu, od lat dziesiątków przeszedł w ręce ludzi bez Boga. A czemu?... Czy zabrakło wierzących? Czy wiara ich była słaba? Nie! Jeżeli chodzi o siłę napięcia indywidualnych uczuć względem Boga, francuz-katolik nie ustępuje żadnemu innemu w świecie. Przyczyny gdzieindziej szukać trzeba.
       Po upadku trzeciej monarchii katolicy, zapatrzeni w polityczny ideał przeszłości, od życia publicznego świadomie odsunęli się na bok. Przez długie lata w większości swej nie brali udziału w wyborach, i w ten sposób niebacznie przyczynili się do utrwalenia radykalnych rządów w państwie. Cierpkie owoce fałszywego swego kroku muszą dziś z całym narodem spożywać.
       Prawda, spełnienie obowiązku wyborczego przy powszechnych wyborach wymaga pewnych ofiar, zwłaszcza ze strony człowieka o większej kulturze. – Nieraz trzeba zrobić ofiarę ze swoich upodobań, pewne ustępstwo z mniej zasadniczych punktów swoich politycznych przekonań; może nawet oddać swój głos na nie całkiem sympatyczną sobie listę, jeśli konieczność stworzenia jednolitego frontu przeciwko czynnikom wywrotu tego wszystkiego się domaga; przy oddawaniu głosu trzeba się nastać w ogonku w bardzo nieprzyjemnych warunkach i nie zawsze w uprzejmem otoczeniu i.t.d., ale kto na te drobne ofiary nie jest gotów się zdobyć  - ten nie jest godzien ani Chrystusa, ani swego Narodu!
       Od żołnierza żądamy, i słusznie, by nie schodził z zagrożonej pozycji – a to jest żołnierstwo nasze ! Dezertera piętnujemy – a absenteizm wyborczy – to dezercja! Najpoważniejsi teologowie powiadają, że zaniechanie obowiązku wyborczego bez bardzo poważnej racji może być w naszych warunkach nawet grzechem ciężkim. Dlaczego? Po tem, com wyżej powiedział  - chyba jasne".

Treść swoich nauk ksiądz Edmund wygłosił po raz pierwszy w roku 1923 czyli 102 lata temu. Wtedy głosowanie przez katolika na zwolennika moderacji Dekalogu i dekompozycji Kościoła chyba się jeszcze kapłanom nie mieściło w głowie. Więc ksiądz Elter w swej prostolinijności za grzech ciężki grożący Sądem Bożym uważał samo zaniechanie obowiązku wyborczego w sytuacji, gdy "zasadniczo różny obóz" realizuje "społeczny i moralny przewrót".

Po tym, co wiek temu piętnował kaznodzieja, poznajemy że ów przewrót już się w dużej mierze dokonał. Skoro ponad 70 procent Polaków uważa się za katolików to wynik wyborów powinien być przesądzony już po przemowach kończących pierwszą turę. Tak jednak nie jest. Widocznie duża część ludzi uważa, że można być katolikiem, przystępować do sakramentów i nie mieć nic przeciwko głosowaniu za legalizacją aborcji. Taki stan mentalny można nazwać okaleczeniem eschatologicznej wyobraźni lub inteligencji.

Zastanawiam się, czy subkultura komputerowych gier i fakt korzystania z nieograniczonej ilości żyć nie powoduje przeświadczenia, że i anonsowany przez księdza Edmunda Sąd Boży potoczy się podobnie, że po jednym przegranym życiu wiecznym, dostanie się szansę na kolejne.

A tu rzeczona książka:

Ks. Edmund Elter T.J., Religia I jej nakazy. Konferencje rekolekcyjne dla inteligentnych mężczyzn, Wydawnictwo Księży Jezuitów, Kraków 1933, s.126

P.S. Nie wiem jak Szanowni Nawigatorzy, ale przebieg kampanii w drugiej turze przypomnina mi tę dobrze znaną nam parę sienkiewiczowskich bohaterów. I pomysleć, że wiek temu z okładem wszyscy wiedzieli komu kibicować. Byli ineligentni?...

 

 

 



tagi: wybory  rekolekcje  inteligencja  edmund elter  sąd boży 

Alfatool
30 maja 2025 01:04
98     2592    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stachu @Alfatool
30 maja 2025 01:59

Biskup jakiejś diecezji nakazał proboszczowi usunąć nazwisko Nawrockiego z ulotki wzywającej do oddania głosu na niego. Część księży boi się wziąć aktywny udział w kampanii wyborczej, to i część katolików albo nie głosuje, albo głosuje na liberała. Mnie zawsze dziwi, jak kobieta godzi popieranie aborcji z miłością do swoich dzieci.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool
30 maja 2025 06:43

Ksiądz stawia jeden, niewypowiedziany aksjomat - że wybór jest prawdziwy, realny, a nie fałszywy, iluzoryczny.

Ktoś kiedyś powiedział, że najważniejsze w demokracji jest zadbanie o to, by był taki wybór, aby niezależnie od wyniku wyborów, były one wygrane dla ludzi podstępnych. Wtedy moralnym obowiązkiem byłby bojkot takich wyborów, bo byłoby to zmieszanie prawdy z fałszem i utrwalanie patologicznej sytuacji. 

Obaj kandydaci ogłosili, co zrobią w pierwszej kolejności, gdy wygrają. I tak Trzaskowski powiedział, że będzie działał na rzecz zwiększenia kwoty wilnej od podstku. A Nawrocki, że położy nacisk na uzdrowienie patologii w sądownictwie.

I teraz patrz. Nawrocki obiecał coś, co nie ma szansy na realizację przynajmniej przez nsjbliższe 2 lata (a i później jest to niepewne). Trzasko zaś obiecał to, co jest realne przez te najbliższe dwa lata.

Nie sugeruję tu, że na Trzasko trzeba głosować, bo każdy wie tu na SN, że ja nie głosuję. Pokazać chcę tylko, że tuż przed decydującym stsrciem "nasz" kandydat obiecuje gruszki na wierzbie. Bardzo mnie to przypomina realne działania Dudy, który nic konkretnego nie zrobił. Nie wywarł nigdy żadnego konkretnego nacisku na rząd i parlament. A naeet gorzej - gdy można było coś zribić w sądownictwie, to on stanął po przeciwnej stronie barykady. I była wielka konsternacja. Dlaczego do tego doszło? Bo nikt z wyborców nigdy nie zna i nie pozna całego dossier kandydatów, a tym samym jego wybór będzie przypominał grę w ruletkę, gdzie krupier zawsze tak rzuci kulkę, aby padło "0".

W dwudziestoleciu międzywojennym też fałszowali wybory - to raz. A dwa przedstawiano ludziom fałszywe alternatywy - choćby taka endecja była fałszywą alternatywą, tym.groźniejsza, że stroiła się w piórka pobożności. A stroiła się, bo chciała się uwiarygodnić i odróżnić od socjalistów. Przykład Bolesława Piaseckiego pokazuje jednak, jaka cieńka politura przykrywała tę nędzę.

Co do końcowej konkluzji, to i religia latolicka głosi coś podobnego...:). Mianowicie mamy sakrament spowiedzi i pokutę i zawsze możemy zaczynać od nowa. I to bez żadnego cudzysłowia. To u protestsntów mssz tylko jedno życie - te doczesne. Oni z tej walki duchowej nic nie pojęli i dla nich spowiedź to zbędny balast, bo po co się setki razy spowiadsć z tych samych grzechów i obiecywać nieskuteczną poprawę? I mają gdzieś słowa samego Chrystusa, który mówił św. Piotrowi, że ma odpuszczsć winy "aż 77 razy", czyli zawsze, gdy winowajca jego wyrazi swój szczery żal. Toż to jest właśnie owe "wielość żyć"...:). Nawet kapłani na kazaniach mówią często o odnowie i o nie zniechęcaniu się. Co by to było, gdybyśmy mieli tylko jedną szansę? Oczywiście wielu katolików być może staje się przez to mniej odpowiedzialna, ale być może ten brak odpowiedzialności wynika po prostu z naszej zranionej grzechem pierworodnym natury?

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool
30 maja 2025 06:53

A śp. Lech Kaczyński też wywinął w krytycznym momencie podobny numer, tak że nawet o. Rydzyk się publicznie zagotował. O czym to świadczy? Ano o tym, że zawsze nam, katolikom preparują fałszywy wybór.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @Alfatool
30 maja 2025 08:44

1. Zerknij na 9 minutę.

2 Zadaj sobie pytanie czy nie zachodzi  tala okoliczność.

Gdyby społeczeństwo nie dzieliło się na dwa zasadnicze różne obozy, z których jeden na sztandarze wypisał hasła społecznego i moralnego przewrotu.

3. Wybór między otwartą walką z Dekalogiem a niekonkretnymi obietnicami powinien być dla inteligentnego mężczyzny wyborem włatwym.

Nieraz trzeba zrobić ofiarę ze swoich upodobań, pewne ustępstwo z mniej zasadniczych punktów swoich politycznych przekonań; może nawet oddać swój głos na nie całkiem sympatyczną sobie listę, jeśli konieczność stworzenia jednolitego frontu przeciwko czynnikom wywrotu tego wszystkiego się domaga.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 08:51

Pisałem ten tekst z myślą o jednym głosie. Twoim głosie.

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @Alfatool 30 maja 2025 08:51
30 maja 2025 08:55

To także taka moja strategia/ kampania przed wyborami. Przekonacydo głosowania choć jedną osobę, tylko i aż jedną. Z doświadczenia wiem, że najlepiej z tych wahających się:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Alfatool
30 maja 2025 08:56

Gdyby była mozliwość postawiłabym Wojciechu panu od razu 100 plusów.To najlepsza notka którą ostatnio przeczytałam o wyborach." zaniechanie obowiązku wyborczego bez bardzo poważnej racji może być w naszych warunkach nawet grzechem ciężkim .

Przesłanie Księdza Edmunda Eltera jest nie tylko prorocze,ale bardzo,bardzo aktualne teraz! Dziękuję za tą notkę...

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 09:11

Nawet 100 błędów Nawrockiego w 100 dni plus błedy Dudy, nie przeważą obłędnych "korzyści", którymi "obdarowałby" nas Tchórzewski. Myślę o, m. in., "ubogaceniiu" wszystkich Polek i "przyspawaniu" do niunji jewropejskiej.

Najgorsze jest to, że nie jest to wcale ukrywane!

Poza tym rzadko kiedy mamy do czynienia z sytuacjami zero-jedynkowymi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool 30 maja 2025 08:51
30 maja 2025 09:18

Ok. Ale zauważ, że dwa przeciwne wobie obozy muszą istnieć nie tylko wśród wyborców, ale tskże wśród wybieranych polityków. Tu jest istota problemu. Chlor kiedyś celnie napisał, że cele wyborców PiS rozjeżdżają się o 180 stopni z celami polityków PiS. 

Wiem, że tonący chwyta się wszystkiego....ale niech mnie ktoś przekona, ze ten gest dłonią p. Nawrockiego to nie jest kopia gestu Wałęsy. 

Między politykami jest tylko taka różnica - wg mnie - że jedni jawnie walczą z dekalogiem, a inni skrycie, wygłaszając często pobożne deklaracje. 

I zawsze jest tak, że tych nie głosujących szantażuje się tym, że te wybory to taki Sąd Ostateczny. I tych Sądów Ostatecznych było już z tuzin w fiągu oststnich 35 lat.

Stąd moja rezerwa. Chcę prawdziwej walki, prawdziwej wojny, a nie wrestlingu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 30 maja 2025 09:11
30 maja 2025 09:22

W referendum unijnym 2003 brałem udział. To były moje ostatnie wybory. Głosowałem.na "nie". Ale po fakcie okazało się,że lepiej by było, gdyby ci, co oddali glos na "nie" zostali w domsch i zbojkotowali referendum. Bo wysoka frekwencja daje silniejszą legitymację oszustom politycxnym.

Bojkot wyborów to też wybór. I dziwne jest to, że szanuje się różne wybory, ale tego jednego - bojkotu - już nie.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 09:31

Chyba pan za szybko przeczytał ,bo ksiądz Edmund Elter nie stawia żadnych aksjomatów w swojej książeczce. "Nieobecni nie mają racji",więc pozostanie w domu, głos nieważny, lub postawiony krzyżyk przy R. Trzaskowskim jest de facto głosem oddanym w tym wypadku na Trzaskowskiego.

Ja rozumiem pana pretensje," Pokazać chcę tylko, że tuż przed decydującym stsrciem "nasz" kandydat obiecuje gruszki na wierzbie "ale w tym wypadku to zabrzmiało "a u nas też murzynów biją".

Tak dalece i proroczo wysnuł pan co będzie po wyborze pana Nawrockiego,że nic tylko podnieść rączki "Hände hoch"i posadzić pupę na kanapie...

 

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @Alfatool
30 maja 2025 09:31

Między politykami jest tylko taka różnica - wg mnie - że jedni jawnie walczą z dekalogiem, a inni skrycie, wygłaszając często pobożne deklaracje. 

"Pobożnie deklarującemu" nie na rękę będzie zmienianie praw związanych z ochroną życia.  I to jest ta ZASADNICZA różnica, którą mam nadzieję dostrzeżesz. Reszta rzeczy o których  wspominasz to w takim wypadku didaskalia.

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 09:40

"zaniechanie obowiązku wyborczego bez bardzo poważnej racji może być w naszych warunkach nawet grzechem ciężkim"

Pan achyba nie zrozumiał wymowy całego wpisu, który można streścić w powyższym, a Autor jeszcze dodatkowo to w komentarzu zaadresował do Pana.

Moim skromnym zdaniem, tak samo jak osoby nie mieszkające w PL (nie posiadające tu majątku i zobowiązań podatkowych) powinny być pozbawione prawa wyborczego, tak samo osoby które otwarcie deklarują swoją absencję wyborczą, powinny (tu już oczywiście na bazie własnego rozeznania i sumienia) nie zabierać głosu w kwestiach, za które nie zamierzają brać odpowiedzialności, choćby tej symbolicznej (moralnej). To jest skarajny defetyzm, maniowdupizm i narcystyczny fetyszyzm, żeby gardłować cokolwiek na temat, deklarując jednocześnie swoją dobrowolną alienację od istoty procesu.

Jeżeli wybór między Nawrockim i Trzaskowskim defiuje Pan jako "fałszywy i iluzoryczny", w tym momencie geopolitycznym i przy znanej skali zagrożeń ze strony EU, to zrównuje się Pan właściwościmi psychicznymi  do poziomu ... Tomasz Lisa (przykładowo) i całej tej zaprzańskiej ferajny. A wiemy "bo każdy wie tu na SN", że nei należy Pan do tej "bajki". Dlatego w tym momencie dziejów, na 2 dni przed wyborami, można się co najmniej powstrzymać i pieprzyć takie dyrdymały w formule "mądrości' post factum.  Na prawdę nie miał bym nic do treści Pana komentarza, gdyby Pan nie podkreślił że nie głosuje. Mówimy tu o wyborach, skoro Pan nie zamierza w nich brać udziału, to pomylił Pan boiska. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BaZowy 30 maja 2025 09:40
30 maja 2025 09:54

No ale cytat, zawarty w notce jest adresowany do takich, jak ja. Czy nie? Bo jeśli nie, to faktycznie niepotrzebnie tu komentuję. Ale jeśli jednak do takich, jak ja, to dlaczego mam nie odpowiedzieć? Cenzury tu nie ma na SN. A tylko dyskusja może może mnie przekonać i użyte w niej argumenty.

Na razie nie widzę tożsamości sytuacji z roku 1922-23 z obecnymi czasami. Choć inni widzą. 

Przypomnę jednak, że to PiS zamykał kościoły i to od 25 marca 2020, od święta Niepokalanego Poczęcia. Pamiętam tę datę. To było znamienne dla mnie. I zabraniano wtedy kapłanom wstępu do szpitali z ostatnim namaszczeniem.

Sorry, ale ja mam ten problem, że wszystko pamiętam i nie potrafię zapomnieć.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 10:00

wbrew pozorom inicjatywy dot. sądownictwa są dość proste; problemem jest większość sejmowa;- naprawa sądownictwa dotyczy tylko jednego;- danie obywatelom bezpośrednich norm prawnych do bezwzględnego stosowania - i początkiem jest uspołecznienie dobra wymiaru sprawiedliwości RP tak aby doktrynalnie każdy obywatel był bezpośrednio pokrzywdzonym takim czynem a nie pośrednio. W tym tkwi urok postkomuny - prawo dla wybranych, bo to sędzia decyduje czy pokrzywdzonym jest dobro wumiaru sprawiedliwości bezpośrednio [przykład: zarzut skaladanie fallszywych zeznań i sędzia na pytanie prokuratury czy zeznania są fałszywe odpowiada: tak, ale ich nie wykorzystałem do wyroku;- i co jest na dnie? na dnie jest ochrona państwa przed odpowiedzialnością i tworzenie całych struktur wręcz zbrodniczych w aparacie administracyjnym i sądowniczym]. Stąd trąd w wym.spr. od dołu do samej góry.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Alfatool 30 maja 2025 08:51
30 maja 2025 10:02

umywanie rąk nie świadczy o roztropności. ot, arbiter elegancji co świat mu do pięt nie dorasta.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @OjciecDyrektor 30 maja 2025 09:54
30 maja 2025 10:07

Ja mam także póki co dobrą pamięć.

Jeśli uważasz, że obecną sytuacja uniemożliwia wybór nawet tak zwanego mniejszego zła to w moim odczuciu tkwisz w błędzie bracie Ojcze.

Życie wzywa. Zostawiam cię tu do szermierki z adwersarzami i tekstem księdza Eltera.

Z Bogiem. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @OjciecDyrektor 30 maja 2025 09:22
30 maja 2025 10:10

Nie zamierzam namawiać nikogo do dobrego. :)

Osobiście i nie wiem skąd mi się to bierze, wolę zawieść się na Nawrockim, bo Tchórzewski mówi otwarcie, że się na nim nie "zawiodę".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 30 maja 2025 09:54
30 maja 2025 10:11

No taak,to w koncu jak to jest:"gruszki na wierzbie",czy pamięć grzechów pisowskich?.. Czy to i to wływa na zawziętość...Jak napisał  kol BaZowy komentarz pana dało by się jakoś przebrnąć,ale ta publiczna deklaracja bojkotu to chyba jednak nie to boisko?... Naprawdę myślałam ,że w tej kwestii wyborów nie zabierze już pan głosu...

zaloguj się by móc komentować

olekfara @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 10:36

Uważa się pan za katolika,a w ogóle nie rozumie pan wiary, którą wyznaje? Gdzie jest napisane, że zawsze możemy zaczynać od nowa. myśli pan. że zbierany przez całe życie bagaż, da się wyrzucić do kosza i Pana Boga da się oszukać? To jest taki skrót myślowy, że aż głowa boli. O protestantach zapomniał pan dopowiedziec, że oni mają gdzieś jakąkolwiek poprawę. Co do głosowania, można oddać głos nieważny. To na pewno uciszy tych, którzy w podstępny sposób uzurpują sobie prawo do fałszywego zawołania: cała Polska jest znami, wybory, to nie wesele, gdzie akurat można zawołać, cała sala tańczy z nami.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool 30 maja 2025 10:07
30 maja 2025 11:17

Dzięki...:)

Ale musze jeszcze Tobie i innym.szanownym Nawigatorom eskazac na sylwetke partyzanta "Ponurego" i calej tej perfidnej metody, jaką jesteśmy obrabiani. Albowiem tamfi wiedzą, że zła otwartego nie poprzemy, a więc....produkuje sie takich "Ponurych" na naszą zgubę.

Jeszcze mogę wskazac Mikolajczyka, ktory moim zdaniem, doskonale wiedzial, jaka rolę ma odegrać - wabika na naiwnych. I gdy spełnil role, to wrocil sobie do Londynu, bo nie wierze, ze czlowiek pilnowany przrz komunistow dniem i nocą, otoczony konfidentami moze sobie uciec przebrany chocby i za kota

Za te naiwnosc sporo ludzi zaplacilo zycirm, zdrowiem lub majatkiem.

 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 30 maja 2025 11:17
30 maja 2025 11:19

A to nie jest tak,że nawet gdy wybór jest fałszywy głos jest słyszalny?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @olekfara 30 maja 2025 10:36
30 maja 2025 11:30

Jest napisane "Bądźcie roztropni jak węże", a nigdzie nie jest napisane "Wybierz mniejsze zło, gdy nie ma dobra". W przeciwieństwie do wielu, czytając o tym, co nas trafiło w przeszłości, staram się wyciągać PRAKTYCZNE wnioski. Taka taktykq wyboru mniejszego zła jest tak fatalna, że mogę ją nazwać kapitulacją na raty. Nasi wrogowie stosują ją z premedytacją, bo jest wobec nas katolików skuteczna. No wiec ja im pokazuję, ze wobec mnie nie jest i nie bedzie skuteczna. 

Nie chcę zadnej oszukanej oferty. Te papce Nawrockiego kojarzą mnie sie z Mazowieckim, gdy został wybrany na premiera. Po co on to zrobił? Naprawdę nie ma innych gestów i narzędzi propagandowych?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 30 maja 2025 11:19
30 maja 2025 11:33

Tak jest slyszalny przez naszych wrogów i ułatwia im to wylapywanie i likwidację oporu. Najgorzej dla nich jest wtedy, gdy ich wróg jest niewidoczny dla nich. Wtedy działają po omacku i popelniają wiecej błędów. Po co się ujawniać i ułatwiać im naszą neutralizacje?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @olekfara 30 maja 2025 10:36
30 maja 2025 11:34

Nieważnych głosow oddano wiele w wyborach samorzadowych w 2015. I potem Kaczynski krzyczal w sejmie, ze sfałszowali wybory. Chce pan powtórki z rozrywki?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 06:43
30 maja 2025 11:35

"Oni z tej walki duchowej nic nie pojęli i dla nich spowiedź to zbędny balast,..."

Proszę podstwić pod "spowiedź"  - " wybory" i pański stosunek do nich.

Jak to się Panu razem składa? 

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 09:54
30 maja 2025 11:40

"Przypomnę jednak, że to PiS zamykał kościoły i to od 25 marca 2020, od święta Niepokalanego Poczęcia. Pamiętam tę datę." 

Pan tak specjalnie gra "id..."  , że nie widzi różnicy i posuwa się do manipulacji?  

zaloguj się by móc komentować

Adriano @olekfara 30 maja 2025 10:36
30 maja 2025 11:44

Ewidentnie brak  3 kwadracika na na karcie wyborcej z tekstem "Nie wierzę wam obu". a raczej tym ,którzy was wystawili.

Rachunek sumienia, żal za grzechy, mocne postanowienie poprawy, szczera spowiedź i zadośćuczynienie za wyrządzone krzywdy-tak dla przypomnienia.Jak sądzę OD chodziło o powstanie z upadku dzięki spowiedzi a nie że te grzechy wyspowiadane nie mają już wpływu na przyszłe życie.

Pretensja do PiS jest jak sądzę o to,że nie było rachunku sumienia za tragikomiczne zachowania w pseudopandemii.Dali się zwieść,robili idiotyzmy ponad miarę m.in. z limitem na Mszach Św. albo cmentarzach czy lasach. A jak nie ma rachunku sumienia to nie ma i żalu i postanowienia poprawy itd.Jest zamiecione wszytsko pod dywan i teraz wszyscy "ręce na pokład ratujemy Polskę".Z kim?Z tymi nadętymi bucami ,którzy już pokazali jak łatwo nimi manipulować?Którzy chodzą w glori, bo uratowali cały naród przed wyginięciem od wirusa?

Ciężko jest przyznać sie do tych grzechów i grzeszków.Trzeba by przecież przeprosić,przyznać racje tym,którzy nie dawali sie ogłupić,wyciagnąć konsekwencje względem winnych i o zgrozo ukarać ,  naprawić szkody,paru  typków wykopać z towarzystwa.

Kowal zawinił cygana chcecie wieszać.

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 30 maja 2025 11:30
30 maja 2025 11:51

nigdzie nie jest napisane "Wybierz mniejsze zło, gdy nie ma dobra"

Z Encykliki Evagelium Vitae Świętego Jana Pawła II

"W omawianej tu sytuacji, jeśli nie byłoby możliwe odrzucenie lub całkowite zniesienie ustawy o przerywaniu ciąży, parlamentarzysta, którego osobisty absolutny sprzeciw wobec przerywania ciąży byłby jasny i znany wszystkim, postąpiłby słusznie, udzielając swego poparcia propozycjom, których celem jest ograniczenie szkodliwości takiej ustawy i zmierzających w ten sposób do zmniejszenia jej negatywnych skutków na płaszczyźnie kultury i moralności publicznej. Tak postępując bowiem, nie współdziała się w sposób niedozwolony w uchwalaniu niesprawiedliwego prawa, ale raczej podejmuje się słuszną i godziwą próbę ograniczenia jego szkodliwych aspektów."

https://www.vatican.va/content/john-paul-ii/pl/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_25031995_evangelium-vitae.html

Nie jesteśmy święci, więc słuchajmy świętych

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Adriano 30 maja 2025 11:44
30 maja 2025 11:54

Pański wywód koresponduje ze stwierdzeniem czsto słyszanym wśrod "katolikow" : "jeżeli ta/ten jawnogrzesznik chodzi do kościola i jeszcze ksiądz z nimi rozmawia to ja do takiego koscioła chodzil nie będę".

Ojciec Dyrektor też chyba stosuje tą zasadę.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Alfatool
30 maja 2025 11:57

Dzięki za wyszukanie tego tekstu do dzisiejszej notki.

Kilka plusów.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 11:40
30 maja 2025 11:58

Mie posueam się do manipulacji, a tylko chcę wskazać, że DLA MNIE, politycy prawicy to takie Mikołajczyki lub partyzanci typu "Ponury". Czy teraz jest jasne, jakie zgłaszsm obiekcje? Więc jeśli ktoś z państwa chce mnie przekonać do zmiany stanowiska, to powinien mnie przekonać, że to nie są udawani nasi ludzie. W tym kierunku powinna iść argumentacja. Bo inna będzie bezskuteczna.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 30 maja 2025 10:02
30 maja 2025 12:00

Nie zasługujemy qwerty na odpowiedź OjcaDyrektora,bo chyba do pięt mu nie dorastamy?... Umywanie rąk znam z ewangeli o Piłacie,ale bojkot i argumenty to już inna inszość. Są oczywiście racje,ale tych murzynów biją wszędzie.Umywanie rąk jako ucieczka od odpowiedzialności jest klęską człowieka. Stąd ciągle i to w imię prawa robią nam z umysłów  średniowiecze.

Nie jest to powód aby poddać się za każdym razem... Ja rozważam już ciszę wyborczą,bo nie mam takich dylematów,a notkę autora także w zakładce zachowam .

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 30 maja 2025 11:51
30 maja 2025 12:02

To dotyczyło zaostrzania prawa aborcyjnego stopniowo, małymi krokami. A nie sytuacji, gdy bandyta grozi i szantażuje, że jak się nie zgodximy na 50% jego żądań, to będzie wojna.

Radziłbym zmienić argumenty na bardziej świeckie, bo o ile wiem p. Nawrocki w kwestii aborcji się nie wypowiada.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 11:54
30 maja 2025 12:03

Nie. Nie stosuję. Widziałem kilka razy Brauna w kościele i co? A każdy wie, co myślę o tym człowieku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 30 maja 2025 11:51
30 maja 2025 12:06

Poza tym w tej encyklice chodziło chyba też o te tzw. "okna życia". Porzycsnie dziecka jest złem, ale lepiej je oddać kimuś innemu, niż je zabić. Więc następnym razem proszę sie zastanowić, co chce pan udowodnić tekstem, który cytuje.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @BTWSelena 30 maja 2025 12:00
30 maja 2025 12:12

OjciecDyrektor zawsze ma rację ale tekstu notki nie zrozumiał i nie docenił, że to notka specjalnie dla niego. :-) ( niestety to nie jest śmieszne., ale kryptowyznawcy konfederacji tak mają).

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 12:06
30 maja 2025 12:16

Staje się Pan śmieszny w swoim uporze.

Tekst @ddam odnosi się do wyborów jakie musi dokonywać człowiek.

Jest Pan aż tak zaślepiony, ze potrafi Pan jak faryzeusze nie dostrzegać belki w swoim oku ? 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @szarakomorka 30 maja 2025 12:12
30 maja 2025 12:49

Dla mnie nie jest istotne nad czym boleją kryptowyznawcy i czy są w istocie nimi... Każdy ma prawo do opinii.Ale fakt faktem jest o czym pisze jeden z blogerów " Obóz Trzaskowskiego oferuje bojkot głosowania, ale nie mówią tego do swoich zwolenników. Oni są zobowiązani pójść, żywi czy martwi, bo grają o wszystko, zwłaszcza o swą bezkarność."
Jak siedzisz na kanapie i ogladasz ten wresting,(w/g O.Dyr).to jest prawie równoznaczne,że przybliżasz zwycięstwo Trzaskowskiego.Takie jest rozumowanie i fakt - wyborczy niestety.Bunt OjcaDyrektora,ma swoje uzasadnienie w poglądach,ale co uzyskamy tą drogą?......

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 12:12
30 maja 2025 12:51

Ehhh..."kryptowyznawcy konfederacji". Tylko taki argument z anusa wzięty pan ma?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 12:16
30 maja 2025 12:54

Polityczne wybory zawsze skażone są niewiedzą lub brakiem wystarczającej wiedzy do tegi, aby zachować się roztropnie.

Wybory moralne zaś nie są skażone, bo Chrystus nauczał jawnie i Kościół też nauczał zawsze jawnie.

Miesza pan porządki. 

Śmieszny mogę być. Mnie to nie przeszkadza.

zaloguj się by móc komentować

ddam @OjciecDyrektor 30 maja 2025 12:06
30 maja 2025 13:11

Tekst jest jasny i prosty i takie niesie przesłanie i odpowiedź. 

Po drugie: Jeżeli istnieje szansa, że jeden kandydat będzie lepszy od drugiego, to należy zagłosować właśnie na takiego kandydata. Brak pójścia na wybory jest równiez wyborem i niesie za soba konsekwencje.

Rób co chcesz, tylko potem tu nie szemraj,  co byś zrobił historycznie czy w bieżącej polityce. Stajesz się aut

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 12:54
30 maja 2025 13:37

Czym Pan się różni od tych co sobie kupią popkorn i siądą przed telewizorem?

Czym?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 12:54
30 maja 2025 13:43

Jakie porządki?

I Pan nie potrafi zachować się roztropnie bo nie ma Pan wiedzy?

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ddam 30 maja 2025 13:11
30 maja 2025 14:03

Nigdy nie szemram rozhisteryzowany człowieku. Polityka mnie tak bardzo emocjonuje, jak wyścigi ślimaków.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 13:37
30 maja 2025 14:06

Tym, że wolę poczytać książke zamiast żreć popkorn. I zamiast siedzieć wolę wziąć plecak i pochodzić. Insynujesz mi pan wygodnictwo. Ale ja na to gwiżdżę, bo nikt mi nie będzie gadał o wyborach w sytuacjach, gdy nieustannie te wybory kończą się rozczarowaniem, nawet wtedy gdy "nasi" wygrali i rządzą. Mnie to nauczyło czegoś. Pana widzę, że nic a nic.

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Alfatool
30 maja 2025 14:25

"Nikt nie ma doświadczenia w bitwie pod Armageddon" Chesterton 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @OjciecDyrektor 30 maja 2025 11:58
30 maja 2025 14:39

Jak Pana lubie i lubie Pana antyczne rozkminy to dzisiaj mnie Pan wkurza coraz bardziej. W dupie mam Pana "to powinien mnie przekonać", nie zamierzam licytować tu jakiś argumentów, bo Pana to tylko jeszcze bardziej rajcuje i nakręca na urojoną wyższość pona "to wszystko". Wyciąga Pan porównania z anusa, widzi Pan z komentarzy że większość komentujących nie popiera Pan okazjonalnego "tumiwisizmu" i dalej Pan bryluje. Nikt Panu nie zabrania takiej postawy i kiedyś może ona nawet była dopuszczalna ale "są granice których przekraczać nie wolno". Pana przekonanie jest Pana prawem ale głoszenie tego defetyzmu i pseudowyższości w tym akurat momencie i w takiej konfiguracji geopolityczno-osobowej to po prostu wysoce głupia niestosowność. 

Właśnie prze miliony takich defetystów, z odpowiedzialnością reglamentowaną, jest taki syf w Polsce jaki mamy. I jeżeli wygra Rafalala to właśnie przez miliony takich co to się "oszukać nie dadzą n-ty raz" choćby po tym potop miał nastąpić. Ukradli nam referendum, rozpisane przy ostatnich wyborach parlamentarnych więc głosowanie "byle nie Trzaskowski" jest taką drugą turą tego referendum. Wszyscy którzy w imię swojego wyobrażenia "osobistego komfortu" nie planują głosować w tych wyborach, zgadzają się na to wszystko co Tusk-Trzaskowski deklaruje że zrobi, a na co UE czeka w blokach startowych (patrz przykład Rumunii). 

Słyszał Pan to "Kto nie jest ze Mną, jest przeciwko Mnie, a kto nie zbiera ze Mną, rozprasza"  Gruba manipulacja? Nie większa niż Pana. Nie wiem dlaczego mamy tu fechtować z Panem na przekonanie. Żeby po ekwilibrystyce "nie dość" dobrych argumentów usłyszeć.. "...noooo nie przekonaliście Mnie, pis-po jedno zło, Nawro-Czasko wisi mi, nie pójde na wybory, no a skoro mnie nie przekonaliście, no to Wasza wina..."

To jest Pana życie i Pana odpowiedzialność. O d p o w i e d z i a l n o ś ć - "zdolność do odpowiedzi" osobistej. Jeżeli widząc zło i zagrożenia postanawia Pan "nie odpowiadać", nie opowiadać się przeciwko złu, to nie ma co z Panem rozmawiać. Można się modlić żeby Bóg Panu Łaski poznania dodał i tyle w temacie. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @OjciecDyrektor 30 maja 2025 12:54
30 maja 2025 16:08

Właśnie Alfatool w swoim komentarzu z  linkiem do wypowiedzi  Trzaskowskiego , w której gwarantuje ustawę "która zniesie to średniowieczne prawo antyaborcyjne"  pokazał że wybór polityczny staje się również wyborem moralnym. 
 

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @Alfatool
30 maja 2025 16:18

Weź już Ojciec nie świruj tylko idź w niedzielę i zagłosuj na Karola a potem będziesz mógł ponad dwa lata bojkotować wybory:)))

zaloguj się by móc komentować

zw @Alfatool
30 maja 2025 17:09

Duży plus. W Europie Zachodniej świetnie widać kierunek, w jakim zmierzamy pod rządami obecnej władzy. Zresztą Trzaskowski nie ukrywa w swoich przemówieniach na wiecach, że chce naśladować Zachód. Jeśli jest choć cień szansy, żeby ten proces zatrzymać, albo chociażby spowolnić, to trzeba z tej szansy korzystać.  

zaloguj się by móc komentować

zkr @PanTehu 30 maja 2025 16:18
30 maja 2025 17:26

Masz racje.
Zlekcewazenie akurat tych wyborow to dla mnie niedojrzalosc i zwyczajnie brak odpowiedzialnosci.

Jedziemy!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BaZowy 30 maja 2025 14:39
30 maja 2025 18:35

Zgadzam się z opinią kolegi.Chyba pomogło,ale to tak jest ,jak głosi przysłowie "gdy kota nie ma to myszy harcują".

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Alfatool
30 maja 2025 19:18

Dziękuję za przypomnienie.
To kazanie dobrze pokazuje, że nie ma czegoś takiego jak neutralność w wyborach albo głosujesz na Nawrockiego albo przyzwalasz na to żeby inni wybrali ci Trzaskowskiego na prezydenta i ponosisz za to taką samą odpowiedzialność jakbyś postawił krzyżyk przy Trzaskowskim. Koniec kropka.

Również zawsze dziwię się ludziom którzy uzasadniają to że nie idą na wybory tym, że "one i tak nic nie zmienią bo jakby miały zmienić, to byłyby zakazane". Przecież skoro tak uważają to tym bardziej powinni iść, bo postawienie krzyżyka przy nazwisku Nawrockiego nic ich nie kosztuje, ot takie urozmaicenie niedzielnego spaceru/wycieczki, dodatkowa rozrywka.

 

Ja osobiście uważam, że kandydatów zawsze mamy narzuconych odgórnie i że poruszamy się w określonych ramach jako państwo podległe mocarstwom silniejszym(prokonsula mamy wyznaczanaego przez cesarza), ale to nie znaczy, że mamy poddać się bezwiednie, bo każda nasza postawa ma znaczenie. Nawet jakby wszystkie kartki w głosowaniu trafiały do miejsca gdzie są tylko sorotowane, a wynik jest już ustalony od dawna to i tak bym chodził na głosowanie żeby pokazać decydentom, że nie mogą sobie nas przesuwać jak worki ziemniaków, że jeszcze nam zależy. Bo są sprawy które naprawdę "górze" są obojętne, a dla nas mają znaczenie i są zależne tylko od tego czy biernie się zgodzimy, czy postawimy tamę.

Przykładowo USA zależy na tym żeby ich interesy w tej części świata były nie zagrożone, ale nikt tam nie patrzy na szczegóły które dla nas są istotne. Jak zobaczą, że my Polacy jesteśmy bezkształtną masą której nawet nie chce się postawić krzyżyka na kartce za lepszą przyszłością to oni nam na siłę nieba przychylać nie będą.
Za to ci co od 1945r. chcą nami zarządzać dobrze wiedzą jak zadbać o swoje i z chęcią nam wybiorą nie tylko prezydenta jak my olejemy wybory.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @BaZowy 30 maja 2025 09:40
30 maja 2025 19:25

" tak samo osoby które otwarcie deklarują swoją absencję wyborczą, powinny [..] nie zabierać głosu w kwestiach"

To akurat dobra mysl: ci którzy (w tak obcej Polakom skromnosci) uwazają, ze nie znają się na polityce, powinni miec prawo nie głosowac i nie byc za to potępiani. Bo inaczej pchamy ich w ręce szarlatanów jak Maciak czy Hołownia

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Kuldahrus 30 maja 2025 19:18
30 maja 2025 19:54

Elektorat lewicowy jest zmobilizowany i zdyscyplinowany przez posady w urzędach, magistratach, spółkach miejskich, fundacjach, firmach podpiętych pod kasę ue itd itd. Oni pójdą.  Co zrobić z tymi którzy nie sa podpieci jak oni? Przekonać ich mozna w malutkim stopniu. Ale można zrobić cos innego, perfidnego.... przekonać ich zeby wogole nie chodzili na wybory. To właśnie sie dzieje. Proste jak drut.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 14:06
30 maja 2025 20:03

To że poczyta Pan sobie książkę i pochodzi sbie po górach nie sprawi, że się Pan będzie od nich różnił.

Mnie życie nauczyło tego o czym Pan nie ma pojęcia jeżeli przedkłada Pan gwizdanie nad obowiązki obywatelskie. (Tak obowiązki obywatelskie, bo trzeba się czuć obywatelem kraju, w którym się żyje i nie może być obojętne to co sie dzieje obok Pana). 

W końcu jakie rozczarowania - gdy Pan nie głosuje.

Czy może Pan mieć jakieś oczekiwania i wobec kogo? Jak Pan te oczekiwania demonstruje.

To, że Pan napisze tutaj, że nie idzie głosować to logicznie biorąc wyklucza Pana z osób, które mogą mieć jakiekolwiek oczekiwania, przecież Pan żadnych oczekiwań nie zgłasza oprócz narzekania, że się Panu jak małemu dziecku coś nie podoba. 

Nie korzysta Pan z prawa, które Panu przysługuje to na jakiej podstawie rości sobie prawo do 

rozliczania tych wybranych przez kogoś innego?

   

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Mingus 30 maja 2025 19:54
30 maja 2025 20:18

Otóż to.

Liberałowie doskonale wiedzą o co toczy się gra i tam nie ma chwili zawahania. Tylko wśród zwykłych Polaków pojawia się dzielenie włosa na czworo pod mikroskopem, rozstrząsanie czy kandydat jest wystarczająco prawy albo czy jest idealnie krystaliczny i przypasowany pod gusta albo czy spełni obietnice albo nie spełni itd. te wszystkie dywagacje oczywiście są dodatkowo podsycane przez tamtych.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 30 maja 2025 20:18
30 maja 2025 20:40

No własnie otóż to. Przekonać ten elektorat zawiedziony do bojkotu,bo skoro nie Mentzen,czy Braun ...to siedź w domu...A jednak mieli sporo głosującychi decyzja do nich zależy,czy posłuchają swoich liderów

To się obecnie wiąże z wzmożeniem głosowania za granicą... Ponoć różnice między kontrkandydatami są niewielkie.Można zasilić Trzaskowskiego głosami z zagranicznych "patriotów". To wszystko zależy od etyki komisji wyborczych na placówkach.O kontroli społecznej tam na placówkach raczej się nie mówi... Więc sprawa chyba jasna.... że jest taka możliwość...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @DrzewoPitagorasa 30 maja 2025 16:08
30 maja 2025 21:02

No ale już teraz można dokonywać aborcji niemalże na życzenie. Kwestia interpretacji lekarskiej. Więc on też obiecuje to, co już jest. Zresztą aborcja nie jest obowiązkowa. Coryllus nawet napisał notkę o braku promocji macierzyństwa. A do tej promocji wcale nie potrzebna jest większ o ść sejmowa i prezydent.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 30 maja 2025 20:40
30 maja 2025 21:07

"Można zasilić Trzaskowskiego głosami z zagranicznych "patriotów"."

 

Ja z zasady nie głosuję w wyborach w Polsce.

Nie mogę mieszkając od dawna za granicą współdecydować o tym jak będzie urządzana i rządzona Polska.

 

Żeby tylko Nawrocki po ewentualnej wygranej nie zamienił się w drugiego Dudusia.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BaZowy 30 maja 2025 14:39
30 maja 2025 21:13

Wie Pan, co mnie wkurza? Gdy słyszę, że przez mój bojkot wyborów popełniam grzech i to ciężki. A słyszałem to już wiele razy. 

Nie wkurzam się na Alfatoola...:). Wkurzam się, że nikt z moich szanownych interlokutorów nie chce używać argumentów, o które prosiłem. Czyli argumentów, które przekonują, iż ci nasi politycy nie są tylko takimi udawanymi naszymi ludźmi. Za to czytam osobiste przytyki pod moim adresem, insynuacje i inne takie pierdolety o tym, że jestem be i ffee. 

Jak duskusja mq być owocna i rozwijać, to wstyoby chyba się trichę wysilić umysłowo i napisać coś o tych naszych ludziach co? Bo jakoś tak się dzienie składa, że ciągle wybieramy Wałęsów, Krzaklewskich, Morawieckich i innych ludzi, którzy zwyczajnie nas kantują. A my udajemt, że to taki wypadek przy pracy albo że "nic się nie stało". Po jakiego grzyba chodzić na wybory, w imię jakiej racji, by potem obserwować tę żenadę, pychę i te arogancję "naszych" ludzi? Żeby tamtych gorszych nie dopuścić do żłobu - tak? Jeśli tak, to marny nasz los, bo co z tego, że "nasi" rządzili, jsmak szkoły/uniwersytety i sądy oraz kultura (czyli propaganda) była w rękach tamtych?

Naprawdę nie widać, gdzie jest realna władza?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @PanTehu 30 maja 2025 16:18
30 maja 2025 21:13

Lepiej świrować, aby nie zwariować...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 30 maja 2025 17:26
30 maja 2025 21:15

Cieszę się, że optymizm dopisuje. Optymizm jest najważniejszy....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 30 maja 2025 19:18
30 maja 2025 21:17

Nie jestem neutralny. Skąd ta myśl? Po prostu nie ufam naszej prawicy i podejrzewam ją o to, że jest w cichej zmowie z naszymi wrogami. Przy czym Konfa i Braun też.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @dynamitard 30 maja 2025 19:25
30 maja 2025 21:18

Wreszcie jakaś rzeczowa myśl. Jestem za...:)

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Mingus 30 maja 2025 19:54
30 maja 2025 21:21

To się pan zdziwisz, jak Hołownia i lewica zagłosują na Nawrockiego. Zwycięstwo Trzasko spowoduje, że zapowiadana rewizja składu rządu może być dokonana nie po myśli koalicjantów PO. A nawet może dojść do przedterminowych wyborów, które uszcxuplą stan posiadania 3D i lewicy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 30 maja 2025 20:40
30 maja 2025 21:23

Elektorat Mentzena pójdzie do wyborów...spokojnie. co do Braunowców, to nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 30 maja 2025 21:07
30 maja 2025 21:24

Już pan Szczodrocho o tym fakcie pisał...

Mieliśmy juz szanowny,różnych Prezydentów,którzy Prezydencili ile wlazło. Prawie sami Trybuni Ludowi z wyboru. Czy pan Nawrocki nie zamieni się w drugiego Dudasia to nie wiem tego.Jak na razie to Nawrocki oberwał więcej niż Duda podczas starania się o ten zaszczyt prezydencki.

Nalepszy to okazał się pisarz Jakub Żulczyk – bez oporów stygmatyzujący Nawrockiego jako „ulicznego chama” na podstawie trzeciorzędnych przesłanek.Nie zgorszy okazał się sam najjaśniejszy premier Tusk.A już wszystkich przebił prof. Jasio Hartman, który określił wyborców prawicy mianem „debili, faszystów, nieuków i bigotek .

A najlepiej to sobie proszę poczytać,ze sobie tego nie wymyśliłam: https://pch24.pl/salon-oburzonych-trzaskowski-przeciw-ludowi/

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 20:03
30 maja 2025 21:30

Rozumiem, że pan się poświęca dla Polski niczym mickiewiczowski Konrad z Dziadów. 

Ja kogoś rozliczam? Znowylu pan insynuuje. Czy tylko to pan potrafi? Nie rozliczam, a tylko uzasadniam tunpod notką, dlaczego nie biorę udziału w wyborach. Nie ufam im. I co? Zmusi mnie pan do ufności? Idź pan lepiej zapisz się do pzpr i wtedy możesz mi tu pisać tskie komentarze. Bo czuję wię, jakby czytał jakiegoś partyjnego aktywistę z pzpr.

Na marsze też nie chodzę. Za to też będę krytykowany panie sekretarzu zakładowej komórki partyjnej?

I jestem tu chyba jedyną osobą, która nie narzeka. Mój oorymizm jest wręcz u wielu osób podejrzany. Znowu napisałeś pan insynuację.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @OjciecDyrektor 30 maja 2025 21:23
30 maja 2025 21:32

O siebie jestem spokojna,ale pan lepiej już niech idzie spać i nie robi przewidywań co kto zrobi.I nie mam zamiaru obrażac się na pana,za poglady. Dobranoc.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 30 maja 2025 21:32
30 maja 2025 21:49

No a inni Nawigatorzy mogą robić przewidywania, bo idą głosować, tak? Proszę zauważyć, że tylko odnosiłem się do tego, co inni napisali, że "na pewno" będzie. 

Idę spać, bo już chyba się nie doczekam jakiegoś sensownego uzasadnienia, dlaczego mam JESZCZE RAZ głosować na tych, którzy zawsze zawodzą i są nieskuteczni?

No i głucho na moją uwagę, że realna władza jest na uniwersytetach/szkołach, sądach i w kulturze/propagandzie, które niezmiennie od dekad są w rękach naszych wrogów. 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 30 maja 2025 21:49
30 maja 2025 21:56

Nikt nic nie napisze, bo argumentów brak. Pisiuory same z siebie się nie zmienią, co pokazują akolejne lata.

Ja pójdę zagłosować, jak pisałem do @qwerty, aby "zagrać na czas". Złudzeń nie mam, ale optymistycznie - :)) - pozostaje nadzieja o której kiedys pisałeś. Daje sobie szansę.

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 30 maja 2025 21:56
30 maja 2025 21:56

Sorki za "komórkowe" literówki.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @OjciecDyrektor 30 maja 2025 21:49
30 maja 2025 21:59

Głosowanie na tych co zawodzą i są nieskuteczni jest lepsze niż głosowanie na tych którzy starają się być skuteczni w rozwalaniu świata prostych boskich prawd.

Wydaje się, że i ja dzisiaj byłem nieskuteczny. Więc zawiodłem...

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Alfatool 30 maja 2025 21:59
30 maja 2025 22:33

Zgadza się, dlatego pójdę na te wybory.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 30 maja 2025 21:30
30 maja 2025 23:49

Brak argumentów, poniosły nerwy i zaczynają się wyzwiska? 

Do popa to chyba tobie bliżej. Przeżyłem cały PRL bez żadnej legitymacji i zwykły gówniarz będzie mi tu ubliżał od aparatczyka.

A idź ty  w .... wyalienowany chłystku.  

Czytaj ze zrozumieniem to co piszę, bo - "W tym kierunku powinna iść argumentacja." - nie będzie mi ktoś taki pisał w jakim kierunku powinienem argumentować.

Używam takich argumentów jakich powinienem użyć do osoby prezentującej taką postawę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OjciecDyrektor 30 maja 2025 21:17
31 maja 2025 07:12

Odpowiem po wyborach bo nie chcę naruszać ciszy. Sądzę, że nie do końca zrozumiał pan o co mi chodzi.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool 30 maja 2025 21:59
31 maja 2025 07:12

Byłeś bardzo skuteczny, bo zmusiłeś mnie do wytężonej pracy umysłowej...:).

Na koniec podam Ci jeszcze jeden - chyba najważniejszy - argument, przemawiający lub usprawiedliwiający moją postawę. 

Otóż danie wszystkim ludziom l, bez względu na wykształcenie, wiedzę, czy majątek, równego głosu w decydowaniu, kto będzie administrował danym terytorium, jest zwyczajnym PRZERZUCENIEM ODPOWIEDZIALNOŚCI przez grupę podstępnych ludzi na całą populację. W tym zabiegu mówi się o rzekomej wolności i o tym, że każdy jest ważny, doceniany, dowartościowany. Używa się więc kokieterii, aby ofiaty zaakceptowały to, co po eybirsch będzie się wyprawiać. A jak zacxną krytykować, to powie im się, że przecież same tak wybrały. A jak te ofiary odpowiedzą, że wybierali kogoś innego, a nie jakiś degeneratów, to wyśle się ich do innych ofiar-wyborców, aby im się poskarżyły. System jest tak skonstruowany, że obojetnie kto wygra, zaplanowane łajdscywa zostsną zrealizowane. Inna będzie jedynie metoda usprawiedliwiania tego lub przedstawiania jako sukces lub koniecxność dziejowa. 

I zobacz, jak skutecznie ten mechsnizm działa. Ludzie za zło, czynione przez rządzących mają pretensje do tych, ktorzy ich wybrali. I w trn sposób żrą się ze sobą dwie grupy ofiar, a sami łajdacy są poza ryzykiem, że czynny gniew i groźby obrócą się bezpośrednio w ich stronę.

Ten mechanizm jest tak diabolicxnie skuteczny, że nawet księża go łykają. I właśnie ten cytowany przez Ciebie tekst, jest tego koronnym dowodem. Sam ksiądz uznał a priori, że można na kogoś przerzucać odpowiedzislnosć za rządzenie krajem, bez pytania się o zgodę osoby. A jeśli ta osoba pokaże środkowy palec łajdakom i powie tym samym, że nie zgadza się na przerzucanie na nią takiej odpowiedzialności, to jeszcze jest straszona grzechem ciężkim. 

Nie widzisz ten rażącej niestosowności tego księdza? Do porządku politycznego wkręca porządek moralny. I wydaje werdykt. Bo z góry uznał, że łajdacy mają prawo przerzucać odpowiedzialność na innych, niezorientowanych, bez dostatecznej wiedzy o osobach wybiersnych.

Na to mojej zgody nie ma i nigdy nie będzie. I nieważne, że inni trgo łajdactwa nie zauważają.

I na koniec skoro posłużyłeś się księdzem, to ja posłużę się papieżem...:)

Otóż Leon XIII w czasach rozwoju nowoczesnrj demokracji napisał, że "Złudną nadzieją i naiwnym myśleniem jest twierdzenie, że metodami demokratycznymi poprawi się kondycję moralną społeczeństw".

To tyle. Co Ty na to?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @szarakomorka 30 maja 2025 23:49
31 maja 2025 07:16

Insynuujesz tylko. I dziwisz się, że się wkurzyłem i przyrównałem cię to aktywisty pzpr?

Nie trzeba było tyle razy pisać kłamstw na mój temat. Nikogo nie obraziłem w dydkusji. Przedstawiałem argumenty rzeczowe i liczylem na rzeczową dyskusję. A przeczytalem całą litanię zarzutów ad personam i do tego kłamliwych. Było parę komentarzy rzeczowych, ale navpewno żaden z nich nie należał do ciebie.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 31 maja 2025 07:12
31 maja 2025 07:17

Można dyskutować o wyborach, prawie do głosowania, o demokracji. Nie wolno tylko agitować za konkretnym kandydatem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 31 maja 2025 07:17
31 maja 2025 07:18

Nie ważne co można, ważne jak to zinterpretuje sąd. Wobec tego siedź cicho i nie dyskutuj. 

zaloguj się by móc komentować




Henry @Alfatool 30 maja 2025 21:59
31 maja 2025 10:37

Człowiek strzela a Pan Bóg kule nosi

https://naszeblogi.pl/73255-nasza-religia-i-jej-nakazy-wyborcze

zobacz sam jak byłeś pożyteczny i... popularny ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Alfatool 30 maja 2025 08:51
1 czerwca 2025 16:44

Tak ale to Pan Bóg przemawia do sumienia i w sumieniu. To On budzi instynkt samozachowawczy. Niekoniecznie jesteś nieskuteczny w tym przypadku. Albo raczej to jest skuteczne narzędzie ale w Panskich rękach. Pan daje czas. Wiara w indywidualizm potrafi być uparta.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OjciecDyrektor 30 maja 2025 21:17
2 czerwca 2025 23:18

No, ale tu w ogóle nie o to chodzi w wyborach.
Tak jak już @Mingus przypomniał po drugiej stronie nie ma chwili zawahania bo oni wiedzą, że wybory są ważne. Gdyby były całkowicie pomijalne to by nie rozkręcali całej machiny do tego żeby swoich nakręcać, a Polaków zniechęcać.

Skoro udział w wyborach nie wymaga wielkich poświęceń to bezsensowne jest doszukiwanie powodów żeby nie iść. 

 

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @Alfatool
5 czerwca 2025 20:37

https://x.com/wkrawcz1/status/1930338712090447875?s=19

Faktor duchowy. Nigdy bym na to nie wpadł...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Alfatool 5 czerwca 2025 20:37
5 czerwca 2025 20:57

Oczywiście założyli, że katolicy to "bezrozumny tłum, który pójdzie zagłosować tak jak im ksiądz kazał bo sami nie potrafią myśleć". Nawet nie biorą pod uwagę tego, że ludzie są mądrzejsi od nich i po prostu nie łyknęli tych kłamstw które były o Nawrockim rozpropagowywane.

Przez to przegrali, myśleli że wszyscy wchłoną tę tępą propagandę, a tu się okazało, że ludzie jednak myślą, a miało wyjść inaczej. Oby tak dalej, niech w to brną.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Kuldahrus 5 czerwca 2025 20:57
5 czerwca 2025 21:47

A ja myślę, że Nawrocki wygrał dlatego, że miał na imię Karol...identyczne, jak krol Anglii.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 21:47
5 czerwca 2025 21:59

A ja myślę,że mimo pana bojkotu w pierwszym odruchu,jednak pan zrobił wyjątek i poszedł oddać głos na Karola.Inaczej nie zabierał by pan głosu w sprawie głosowania. Jednak ten Karol jest do przełknięcia....nawet dla pana.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 5 czerwca 2025 21:59
5 czerwca 2025 22:05

Nie poszedłem. Jest do przełknięcia, bo mnie wybory tak emocjonują, jak wyścigi ślimaków....:). Po prostu uważam, że bez względu na wyniki wyborów sprawy polskie i tak potoczą się tak, jak życzy sobie tego Londyn i Waszyngton.

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @Alfatool
5 czerwca 2025 22:33

Ja tam uważam, że OjDyr był głosować bo różnica głosów wyniosła 369 450 plus JEDEN, i ten jeden to właśnie głos Ojca:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 5 czerwca 2025 22:05
5 czerwca 2025 22:40

No cóż,przyjmuję to do wiadomości.Ale pozwolę sobie wyciągnąć taki wniosek z pana komentarza.Może nie jestem tak biegła w polityce,ale dostatecznie żyję na tym świecie,że mogłabym panu nawet matkować.

Wierzę w życzenia i sprawy w/g widzimisię Londynu i Waszygtonu-jak pan stwierdził.Ale jest jedno ale... bez woli polskich wyborców mogą sobie fajke zakurzyć,a nie rządzić...i narzucać...

Rozumiem ,że mogą sterować opiniami ,judzeniem,kasą etc,etc,ale całkiem mogą się....wypchać,gdy coś zaświta ogłupionym ludziom. Dlatego warto pokazać co niektórym środkowy palec.To był wyjątkowy test i mocowanie się.Tym bardziej ,że stworzono przez całe lata taką sytuację. I żyjemy wszyscy w tym stworzonym matrixie czy nam się to podoba czy nie.

Na niektóre wewnętrzne polskie sprawy Londyn,Waszyngton,nie mają mocy sprawczej.

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować